حسین محمد جوادی
حسین محمد جوادی

کیف پول سرد و گرم چیست ؟مزایا و معیاب آنها کدامند...

دنیایی را بدون آب، غذا و اکسیژن تصور کنید. آیا اصلا می‌توان در این دنیا زندگی کرد؟ قطعا خیر. همگی این موارد نیازهای اساسی انسان‌ها هستند. حالا تصور کنید که کیف پولی برای ذخیره ارزهای‌تان ندارید؛ آیا می‌توانید در بازار فعالیت کنید؟ پاسخ این سوال هم منفی است و هر تریدری به یک کیف پول برای ذخیره‌ی دارایی خود نیاز دارد. انواع مختلفی از کیف پول ارز دیجیتال یعنی سرد و گرم وجود داشته و باید کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا در این مطلب با تفاوت کیف پول سرد و گرم و ویژگی‌های آنها آشنا شوید.

کیف پول سرد چیست؟
پیش از مقایسه کیف پول گرم و سرد، به معرفی کیف پول سرد می‌پردازیم. کیف‌پول سرد یا Cold Wallet، کیف پول‌هایی هستند که به اینترنت متصل نبوده و به‌صورت آفلاین فعالیت می‌کنند. در واقع به همین علت، کیف پول‌های فیزیکی امنیت بسیار بالایی دارند. این کیف پول‌ها، ولت آفلاین یا ولت سخت‌افزاری نیز نامیده می‌شوند. همچنین ولت‌های سرد Non-Custodial هستند و تنها مالک کیف پول به کلید خصوصی دسترسی دارد. برخی از کیف‌های سخت‌افزاری به شرح زیر هستند:

لجر نانو ایکس
ترزرو مدل T
لجر نانو اس
سیف پال S1
اتمیک ولت
قطعا لیست برترین کیف پول‌های بازار به این پنج کیف پول ختم نشده و هرکدام از کیف‌ها امکانات و ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌کنند. به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید تحقیق کرده و با بررسی ویژگی‌های هر ولت، بهترین کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

کیف پول‌های سرد چه مزایایی دارند؟
کیف پول‌های سرد مزایای مختلفی دارند. در واقع همین مزایا منجر شده تا این کیف پول‌ها گوی رقابت را به کیف پول گرم نبازند و به فعالیت خود ادامه بدهند. در ادامه به معرفی مزایای این دسته از کیف‌ها می‌پردازیم.

کیف پول سرد لجر
امنیتی بیشتر از دیوار چین
امنیت، اصلی‌ترین و برترین مزیت کیف پول‌های سرد است. هیچ‌چیز در این جهان قطعی نیست اما می‌توان گفت که این ولت‌ها انقدر امن هستند که کسی قادر به دزدی از شما نباشد. در کیف‌های سرد، کلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین ذخیره شده و تراکنش‌ها با تایید نهایی شما ثبت می‌شوند. در واقع تنها راه سرقت از این کیف‌پول‌ها، دسترسی به رمز عبور آن‌هاست و می‌توانید با خیالی آسوده دارایی خود را ذخیره کنید. همچنین درصورت گم شدن کیف پول نیز با وارد کردن عبارت بازیابی قادر به دسترسی به دارایی خود خواهید بود.

پشتیبانی مناسب از ارزهای دیجیتال
روزبه‌روز تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده در کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری یا سرد افزایش یافته و حتی همین حالا هم تعداد بسیاری از ارزهای دیجیتال قابل ذخیره‌سازی در این کیف پول‌ها هستند. می‌توان گفت در این ویژگی، تفاوت کلد ولت و هات ولت بسیار ناچیز است.

همراه مناسب برای بلندمدت
اگر شما هم دیدی بلندمدت نسبت به بازار ارزهای دیجیتال دارید، کیف‌پول‌های سرد گزینه‌ی مناسبی برای شما هستند. می‌توانید با خیالی راحت این رمزارزها را در کیف پول خود ذخیره کرده و بعد از ده الی ۱۲ سال به سراغ آن‌ها بیایید!

معایب کیف‌پول‌های سرد
علی‌رغم امنیت بالا، کیف‌ پول‌های سرد معایب فراوانی دارند. بخشی از این معایب به شرح زیر هستند.

قیمت بالا
اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ایراد کیف پول‌های سخت‌افزاری، قیمت آن‌هاست.در مقایسه کیف پول گرم و سرد اصلا نمی‌توان از قیمت بالای ولت‌های سخت‌افزاری چشم‌پوشی کرد چرا که برای خرید این کیف‌ها باید بین ۵۰ الی ۲۵۰ دلار هزینه کنید. همین موضوع منجر شده تا کیف‌های سرد اصلا مقرون‌به‌صرفه نباشند.

کاربری سخت
استفاده از کیف‌های سرد اصلا راحت نیست و چند دفعه‌ای طول می‌کشد تا در استفاده از آن‌ها حرفه‌ای شوید. در هر بار استفاده و انجام هر تراکنش باید کیف پول را از طریق وای‌فای، USB یا کد QR به اینترنت متصل کنید. این ویژگی منجر شده تا کیف پول‌های سرد گزینه‌ی جذابی برای استفاده‌ روزمره نباشند. برای استفاده از کیف پول سرد و آشنایی با نحوه کار این دسته از ولت‌ها، می‌توانید مقاله‌ی کلد ولت را مطالعه کرده تا به‌سادگی با نحوه کار کیف پول خود آشنا شوید.

اتصال ولت سرد به لپ‌ تاپ
نیاز به نگهداری و جابه‌جایی
کیف‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌هایی در ابعاد مختلف هستند و برای نگهداری از آن‌ها باید فضایی را درنظر بگیرید. در آن سوی میدان، کیف‌پول‌های نرم‌افزاری به‌راحتی در موبایل شما نصب شده و فضای فیزیکی اشغال نمی‌کنند.
اعلانات
تنظیمات