حسین محمد جوادی
حسین محمد جوادی

هولدر کیست؟اصطلاح هودل یا hodlاز کجا آمده است؟

با توجه به این که هولد کردن به معنای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال به امید سوددهی در طولانی مدت است، هولدر نیز به کسی گفته می‌شود که ارزها با هر دارایی دیگری را خریداری کرده و به امید افزایش قیمت در آینده، آن‌ها را ذخیره می‌کند.

هولدر کیست؟

هولدر ارز دیجیتال بدون توجه به افزایش و کاهش موقت قیمت ارزها، آن‌ها در کیف پول خود نگه می‌دارد و به دنبال کسب سود از این تغییرات نیست؛ بلکه منتظر یک تغییر ناگهانی است که دارایی او را افزایش دهد.

نکته مهمی که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم، تفاوت میان هولدینگ و استیکینگ است. اگر چه در هر دوی این روش‌ها ارزها ذخیره و نگهداری می‌شوند؛ اما تفاوت‌های اساسی نیز میان آن‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال در هولد کردن محدودیت قانونی برای عدم برداشت ارزها از حساب وجود ندارد؛ بلکه سرمایه‌گذار خودش تصمیم می‌گیرد ارزهایش را هولد کند و هر زمان که بخواهد می‌تواند ارزها را برداشت نماید. این در حالی است که در استیکینگ ارزهای دیجیتال، در دوره‌های قفل کردن اجازه برداشت از حساب را نخواهید داشت. از سوی دیگر، در استیکینگ ارز دیجیتال به ازای ذخیره ارزهای خود، پاداش دریافت می‌کنید؛ در حالی که در هولد کردن چنین چیزی وجود ندارد.

اصطلاح هودل یا hodl از کجا آمده است؟
هولد کردن یا Holding در لغت به معنای «نگهداری» است و از این جهت، به نگهداری ارزهای دیجیتال نیز هولد کردن گفته می‌شود. با این حال ممکن است گاهی با واژه «هودل کردن» نیز مواجه شوید. جالب است بدانید هودل کردن در واقع همان هولد کردن ارز دیجیتال است که در اثر یک غلط تایپی به این شکل درآمده است.

در دسامبر سال 2013 یکی از کاربران تالار گفتمان بیت کوین، توئیتی را منشتر کرد که در آن به جای نوشتن املای درست hold، حروف l و d را جابه‌جا نوشت و این گونه شد که hodl به عنوان یکی از اصطلاحات عامیانه در بازار کریپتو جان گرفت. این کاربر با نام GameKyuubi می‌خواست بنویسد که بخاطر تصمیم اشتباهی که درباره فروش بیت کوین داشته، از این پس می‌خواهد فقط بیت کوین‌هایش را نگه دارد. اشتباه تایپی این کاربر به سرعت در فضای مجازی نشر پیدا کرد و حالا «هودلینگ» یکی از اصطلاحات رایجی است که ممکن است با آن مواجه شوید. حتی اگر تعاریف دیگری از فلسفه واژه hodling شنیدید، باید بدانید که این تنها یک اشتباه تایپی است!
اعلانات
تنظیمات