حسین محمد جوادی
حسین محمد جوادی

هولد کردن چیست؟

در دنیای کریپتو نیز چنین چیزی وجود داد که آن را هولد کردن یا Holding می‌نامیم. در هولد کردن در حقیقت شما تعدادی ارز دیجیتال را «نگهداری» می‌کنید. نکته مهم این است که در این روش نباید با افزایش و کاهش‌های موقتی اقدام به فروش ارزهای خود کنید؛ بلکه باید صبر کنید تا روزی در آینده اتفاقی که منتظرش بودید، رخ دهد.

به عنوان مثال روند افزایش قیمت بیت کوین را در نظر بگیرید. در سال 2009 بیت کوین با ارزشی نزدیک به صفر، به بازار عرضه شد. بسیاری از افراد طی چند سال اول پس از عرضه بیت کوین، آن‌ها را فروختند و یا حتی برای خرید چیزهای بسیار ساده مثل پیتزا خرج کردند! پس از چند سال افزایش قیمت چشم‌گیر قیمت بیت کوین آغاز شد.


در ابتدای ژانویه 2017 قیمت بیت کوین به تقریب برابر با 1000 دلار بود. یک سال پس از این تاریخ، ارزش بیت کوین به 20 هزار دلار رسید! و حالا امروز پس از گذشت چندین سال از عرضه بیت کوین، ارزش آن برابر با است. با همین مثال ساده می‌توانید درک کنید که هولد کردن گاهی می‌تواند تا چه اندازه سودمند باشد. افرادی که پیش از افزایش قیمت‌های ناگهانی ارزها دارایی خود را به امید کسب سود از افزایش‌های جزئی فروخته‌اند، اهمیت هولد کردن را به خوبی درک می‌کنند.
thumbnail
اعلانات
تنظیمات